Zapraszamy do zapoznania się z zasadami przetwarzania Państwa danych osobowych w Kompleksie Wypoczynkowo-Rehabilitacyjnym „Marzenie” Marzena Ustupska-Kaźmik
Klauzula informacyjna dla Klientów
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Klientów Kompleksu Wypoczynkowo-Rehabilitacyjnego w zakresie świadczonych usług noclegowych, gastronomicznych i kulturalno-rozrywkowych
I. Kim jest administrator Pani/Pana danych osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marzena Ustupska-Kaźmik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Kompleks Wypoczynkowo-Rehabilitacyjny „Marzenie” Marzena Ustupska-Kaźmik (adres: ul. Stara Pardałówka 1, 34-500 Zakopane), identyfikująca się numerami NIP: 7361048894 oraz REGON: 490561888, email: marzenie@marzenie-zakopane.pl, będąca właścicielem obiektu Kompleks Wypoczynkowo-Rehabilitacyjny „Marzenie” oraz serwisu internetowego dostępnego: www.kwrmarzenie.pl (dalej: „Administrator”).
II. W jaki sposób można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych?
W sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan skontaktować z Administratorem za pośrednictwem dedykowanego adresu poczty elektronicznej: rodo@kwrmarzenie.pl lub pisemnie na adres pocztowy Administratora (adres: ul. Stara Pardałówka 1, 34-500 Zakopane).
III. W jakim celu i na podstawie jakich przepisów są przetwarzane Pani/Pana dane osobowe?
- poprzedzających zawarcie umowy, której jest Pani/Pan stroną, podjęcie działań takich jak: komunikacja z Panią/Panem w celu odpowiedzi na zapytania przesyłane mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem mediów społecznościowych, przedstawienia oferty, dokonania rezerwacji pobytu i usług oferowanych przez Administratora, dokonywania przedpłat, zawierania umowy sprzedaży, świadczenia usług wynikających z umowy oraz jej rozliczenia, obsługi posprzedażowej, a także obsługi reklamacji czy skarg.
- spełnienia obowiązków prawnych nakładanych na Administratora, zwłaszcza w obszarach takich jak: przepisy dotyczące rachunkowości, obsługa reklamacji, prawo podatkowe oraz zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub stron trzecich.
IV. Komu będą udostępniane Pani/Pana dane osobowe?
- podmiotom współpracującym z Administratorem i przetwarzającym je na zlecenie Administratora, wspierającym działalność Administratora lub realizację oferowanych usług, w szczególności dostawcom usług:
- pocztowych;
- kurierskich;
- teleinformatycznych;
- ochrony ubezpieczeniowej;
- marketingowych;
- audytu;
- ochrony osób i mienia;
- utrzymania i rozwoju systemu monitoringu;
- obsługi prawnej (windykacja, dochodzenie należności, bieżąca obsługa prawna, zastępstwo procesowe);
- analitycznych;
- niszczenia dokumentów i nośników;
- usług transportowych lub taksówkarskich (w sytuacji zlecenia przez Klienta zamówienia tego typu usługi) oraz;
- operatorom systemów płatności elektronicznych i bankom w zakresie realizacji płatności.
- organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, oraz organom ścigania, sądom, w przypadku uprawnionego żądania wynikającego z zakresu działania takiego organu.
V. Czy istnieje obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych?
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, za wyjątkiem sytuacji, gdy wymagają tego przepisy prawne, np. prawo podatkowe. Jednakże, jest to konieczne do zawarcia i realizacji umowy sprzedaży lub świadczenia usługi pobytu (której jest Pani/Pan stroną) oraz świadczenia innych usług na rzecz Pani/Pana. Niepodanie danych osobowych skutkować będzie niemożnością uzyskania informacji, oferty, rezerwacji pobytu czy dodatkowych usług, zawarcia umowy sprzedaży, świadczenia usług lub wystawienia dokumentów sprzedaży, takich jak imienny rachunek czy też faktura VAT.
VI. Przez jaki okres będą przechowywane Pani/Pana dane osobowe?
- dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia umowy, wykonania i rozliczenia zawartej umowy o świadczenie usług przechowywane będą przez okres niezbędny do ich wykonania i rozliczenia, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa lub przez okres wymagany w celu zabezpieczenia roszczeń Administratora lub obrony przed roszczeniami (w zależności, który z tych okresów będzie dłuższy, o ile inny przepis prawa nie stanowi inaczej). W przypadku, gdy realizacja umowy nie dojdzie do skutku, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres 3 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym zostały otrzymane;
- dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przechowywane do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych lub ustania podstawy prawnej ich przetwarzania, za wyjątkiem danych osobowych przetwarzanych w ramach monitoringu wizyjnego, które będą przechowywane przez okres do trzech miesięcy od daty zarejestrowania nagrania, a następnie zostaną zniszczone poprzez automatyczne nadpisanie nowymi nagraniami;
- dane osobowe zebrane na podstawie zgody Administrator będzie przechowywać przez okres wskazany w oświadczeniu zgody lub do czasu odwołania zgody. W każdym przypadku okres przechowywania danych może zostać przedłużony w sytuacji, w której dane zostaną zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami, jako dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa lub gdy Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w takim postępowaniu lub gdy są one niezbędne do ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń albo obrony przed roszczeniami przez Administratora. Wówczas termin przechowywania Pani/Pana danych osobowych ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia takiego postępowania.
VII. Jakie posiada Pani/Pana prawa w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych?
- dostępu do ich treści;
- sprostowania danych gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym;
- żądania ich usunięcia;
- ograniczenia przetwarzania danych.
VIII. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
IX. Czy Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Zebrane przez Administratora dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”).
X. Czy dane osobowe będą przetwarzane w sposób automatyczny, w tym profilowane?
Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, w tym przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych nie jest stosowane profilowanie danych osobowych.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTÓW
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Pacjentów Kompleksu Wypoczynkowo-Rehabilitacyjnego w zakresie świadczonych usług rehabilitacyjnych
I. Kim jest administrator Pani/Pana danych osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marzena Ustupska-Kaźmik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Kompleks Wypoczynkowo-Rehabilitacyjny „Marzenie” Marzena Ustupska-Kaźmik (adres: ul. Stara Pardałówka 1, 34-500 Zakopane), identyfikująca się numerami NIP: 7361048894 oraz REGON: 490561888, email: marzenie@marzenie-zakopane.pl, będąca właścicielem obiektu Kompleks Wypoczynkowo-Rehabilitacyjny „Marzenie” oraz serwisu internetowego dostępnego: www.kwrmarzenie.pl (dalej: „Administrator”).
II. W jaki sposób można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych?
W sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych może się Pani/Pan skontaktować z Administratorem za pośrednictwem dedykowanego adresu poczty elektronicznej: rodo@kwrmarzenie.pl lub pisemnie na adres pocztowy Administratora (adres: ul. Stara Pardałówka 1, 34-500 Zakopane).
III. W jakim celu i na podstawie jakich przepisów są przetwarzane Pani/Pana dane osobowe?
- ustalenia Pani/Pana tożsamości jako Pacjenta podczas umawiania lub odwoływania wizyty lub przed udzieleniem świadczenia;
- kontaktowania się z Panią/Panem w sprawach przygotowania się do badań lub zabiegów, świadczenia usług medycznych;
- prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej;
- realizacji obowiązków sprawozdawczych, archiwizacyjnych;
- realizacji praw pacjenta (np. upoważnienia przez Pacjenta innych osób do dostępu do informacji o stanie swojego zdrowia lub dokumentacji medycznej, za życia lub po śmierci).
- kontaktowania się z Panią/Panem w celu udzielania odpowiedzi na zapytania;
- przekazania oferty;
- dokonania rezerwacji lub zawarcia umowy na usługi odpłatnych świadczeń medycznych;
- wykonania i rozliczenia umowy (w tym wystawienia imiennego dokumentu sprzedaży);
- obsługi posprzedażowej;
- obsługi reklamacji lub skarg;
- a także do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności w zakresie: wypełnienia postanowień prawa podatkowego, w tym przepisów o rachunkowości.
IV. Jakim kategoriom odbiorców będą udostępniane dane osobowe?
- pocztowych;
- teleinformatycznych;
- ochrony ubezpieczeniowej;
- ochrony osób i mienia; utrzymania i rozwoju systemu monitoringu;
- obsługi prawnej (windykacja, dochodzenie należności, bieżąca obsługa prawna, zastępstwo procesowe);
- analitycznych;
- audytu;
- niszczenia dokumentów i nośników;
- operatorom systemów płatności elektronicznych oraz bankom w zakresie realizacji płatności itp.
V. Przez jaki okres będą przechowywane Pani/Pana dane osobowe?
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
- dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia;
- dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat;
VI. Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, za wyjątkiem sytuacji, gdy prawo obliguje do ich podania, np. w zakresie dokumentacji medycznej, lub w zakresie przepisów o rachunkowości. Konsekwencją niepodania przez Panią/Pana danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia umowy o świadczenie usług medycznych lub dodatkowych usług, lub wystawienia dokumentów sprzedaży takich jak imienny rachunek lub faktura VAT.
VII. Jakie posiada Pani/Pana prawa w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych?
- dostępu do ich treści;
- sprostowania danych gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym;
- żądania ich usunięcia;
- ograniczenia przetwarzania danych.
VIII. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
IX. Czy Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Zebrane przez Administratora dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”).
X. Czy dane osobowe będą przetwarzane w sposób automatyczny, w tym profilowane?
Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, w tym przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych nie jest stosowane profilowanie danych osobowych.